Nová Madone Gen 8 aneb propojení obou světů silniční cyklistiky!

Sázka na jednu kartu aneb spojení obou světů. Tedy propojení rychlostní i vrchařské silniční cyklistiky. Toto si vzali v Treku za úkol při vytvoření moderního silničního kola s dokonalou aerodynamikou i štíhlými tvary a nízkou váhou. Výsledkem je jediné kolo pro roviny i kopce zároveň, které vládne všem – Trek Madone osmé generace!

 

Snímek obrazovky 2024-09-15 v 12.53.54


Nejen, že je nástupcem předchozího masivního modelu Madone Gen 7, ale zároveň také zcela nahrazuje doposud skvělý vrchařský model Trek Émonda, který už v nabídce více nenajdeme. Stereotyp, kde vždy platilo, že subtilní a lehké kolo patří do hor respektive masivní a aerodynamické zase na rychlé roviny odteď tak úplně neplatí. Výrazně hubenější osmá generace Trek Madone si ponechává svou rychlost a aerodynamiku z předchozího modelu a prvek IsoSpeed je nyní nahrazen prvkem IsoFlow, jehož hlavním úkolem je tlumení vibrací a zpohodlnění kola. Nejnovější Madone tak ztratilo na váze, ne však na rychlosti ani komfortu jízdy. Nový rám je ve stejné specifikaci zhruba o 300 gramů lehčí, odlehčen byl i samotný prvek IsoFlow. Ten je navíc o 80 % poddajnější ve směru otřesů. To z nového Treku Madone dělá univerzální špičkové kolo pro sprintery, klasikáře i vrchaře zároveň.

 

Snímek obrazovky 2024-09-15 v 12.42.53

 

TECHNOLOGIE

Ještě více technologie a nových prvků. Nově pozměněný je rozměr, tvar i pozice řídítek. Ta byla upravena tak, aby zjednodušeně řečeno "rozrážela" vzduch před nohami jezdce, což má mnohem větší vliv, než vyrobit nejaerodynamičtější řídítka sama o sobě. To samé platí pro nový tvar trubek hlavního rámu, který by měly být efektivnější v reálných podmínkách venku na silnici. Trek blíže zkoumal místa, kde není nutné mít rám co nejaerodynamičtější a kde je možné ubrat hmotnost. Například na spodní rámové trubce, která je ovlivněna prouděním vzduchu od točícího se předního kola. Dále pak byla představena kombinace aero košíku a lahví viz. časovkářské speciály. Tento prvek opět ještě vylepšuje aerodynamické schopnosti kola jako celku.

Zajímavá je i redukce počtu velikostí z osmi na šest a díky tomu jsou nové rámy univerzálnější. Rámy ve velikosti 52 a 54 byly sloučeny do M, nově také existuje velice žádaná „mezivelikost“ M/L a 62 se schovala nově pod XL, která má ale delší sedlovou trubku, která dovolí poskládat se na kolo i vyšším jezdcům.

 

MY25 Madone Gen 8 SL_SLR_Wind_Tunnel_DSC09919

Testování ve větrném tunelu..

 

SPECIFIKACE A MODELY

Nová Madone Gen 8 je dostupná v provedení SL respektive SLR a následujících doporučených cenách výrobcem.  Varianta SL nabídne veškeré novinky, technologie a vymoženosti vyššího SLR rámu, ale při zachování nižší ceny a vyšší váhy. U SL modelů také nedostanete zmíněné košíky a aero lahve, ani kombo řídítka.
Základní model Madone Gen 8 SL 5 na mechanickém dvanáctkovém Shimanu startuje pod magickými 100 tisíci korunami na 91 990 Kč.
Všechny vyšší modely jsou pak nabízeny s elektronickými sadami jak od Shimana tak Sramu. Tedy Madone Gen 8 SL 6 na Shimanu 105 Di2 či Sramu Rival AXS (131 490/144 490 Kč) vyjma varianty Madone Gen 8 SL 7 na Shimanu Ultegra Di2. Ta je dostupná pouze v jediném provedení designu i osazení pouze od Shimana. Zde si troufáme říct, že se jedná o nejzajímavější produkt poměr cena/výkon za 170 990 Kč.
Topové modely s označením SLR se nabízejí v širší designové škále lakování, využívají carbonové vlákno OCLV 900 (oproti SL OCLV 500) a mají pak tedy nejen lehčí a tužší rám a najdeme na nich také karbonový combo kokpit a aero košíky včetně bidonů. Osazení je opět volitelné formou Shimana Ultegra Di2 i Sramu Force AXS u varianty Madone Gen 8 SLR 7 s kombinací karbonových zapletených kol Aeolus Pro 51 (cena 236 990/249 990 Kč).
Vrcholná verze Madone Gen 8 SLR 9 je pak výhradou toho nej – tedy Shimana Dura-Ace Di2 či Sramu Red AXS, zapletených kol Aeolus RSL 51 i lehoučkého carbonového RSL sedla. Za tento skvost se však platí. Oficiální cena je Trekem nastavena na 355 490 Kč za Shimano respektive 368 490 Kč za Sram. Tak trochu z říše snů je ještě provedení ve výjimečném lakování Interstellar a Tête de la Course, které si Trek cení na bezmála půl milionu, tedy 473 490 Kč a 440 490 Kč. Jsme však přesvědčeni, že i tento unikát má svého kupce.
Všechny varianty s osazením SRAM AXS mají sice vyšší cenu, ale zajímavý prvek výbavy navíc - v ní je zahrnut originální wattmetr, který si v případě Shimana musíte alternativně doplnit.

Černým koněm celé modelové řady Madone Gen8 pro nás zůstává Madone Gen 8 SL 7 se špičkovým osazením Shimano Ultegra Di2, kvalitními karbonovými koly, karbonovými aero řídítky a povedeným designem i cenou, která je za tuto výbavu adekvátní. Přijďte se k nám sami přesvědčit o tomto kole, které je aktuálně vystaveno v naší prodejně.

 

 

 

Zpět do obchodu