Stejný nebo jiný? Na první pohled prakticky totožný avšak v zásadě jiný – to je nový Trek Supercaliber Gen 2. Odpověď na vše naleznete v následujících řádcích, kde vám nyní trochu blíže představíme druhou generaci už tak výjimečného biku jakým Supercaliber je.
Na „dobře vymyšleném není třeba mnoho měnit“ přesto nový model tohoto odlišně odpruženého horského kola prodělal několik změn a zdá se ještě k lepšímu. Přináší totiž to nejlepší ze světa hardtailů i celoodpružených kol. Jezdci tak získají účinnost a hbitost hardtailu a zároveň i extra ovladatelnost a spolehlivost celoodpruženého kola. Trek Supercaliber byl a je určen sportovně založeným jezdcům orientovaným na těžký terén a sportovní výkon, respektive závodní účely a proto také zůstal u osvědčené koncepce pro potřeby těchto uživatelů. Dokonce prakticky nejvýznamnější konkurence dospěla (až po několika letech) k podobnému řešení konstrukce rámu a odpružení a to jen potvrzuje současný trend výkonnostního mountainbikingu.
Podívejme se tedy blíže na realitu, jaké změny nastaly. V jedné větě to můžeme shrnout na větší zdvihy, dvě rozdílné kvality karbonového rámu a úpravu geometrie. Tyto ještě lepší vlastnosti nového Supercaliberu posouvají hranice každého jezdce zase o něco dále a zjednodušují a zrychlují jízdu v terénu, respektive také šetří peněženku případným zákazníkům.
Vyšší zdvihy, žádající si současný trend MTB scény pomohou pro hladší a jistější průjezd náročných terénních sekcí. Na vidlici narostl zdvih ze 100 mm na 110 mm, u zadního odpružení pak ze 60 mm na 80 mm. Všechny modely jsou vybaveny novým zadním tlumičem RockShox SIDLuxe s vyšším zdvihem a snazším nastavením a servisem. Přesto, že zdvihy u Supercaliberu Gen 1 byly pro většinu uživatelů naprosto dostatečné, umožňuje tento upgrade ještě více zábavy v terénu nebo extrémnější závodní využití např. pro cross country.
S tím jde ruku v ruce více „položená“ geometrie rámu pro ještě snazší překonávání překážek a bezproblémové i rychlejší zvládnutí extrémnějších sjezdů.
To, že je nová generace Trek Supercaliber vybavená novým typem elektronického řazení Sram Eagle T-Type od úrovně GX až po XX SL je samozřejmé (včetně nových ještě účinnějších 4-pístkových brzd Sram Level). V nabídce pak zůstává i klasické mechanické řazení Shimano od úrovně Deore/SLX až po nejvyšší XTR pro zastánce neelektrických systémů. Všechny Supercalibery Gen 2 jsou už standardně vybaveny teleskopickou sedlovkou dané úrovně podle zvoleného modelu.
Za povšimnutí stojí také určitě nové barevné varianty, především barva "Argent Drizzle" se kterou se poprvé na novém stroji představil tovární XC tým Trek Factory Racing na MS ve Skotsku.
Finanční stránka „za kolik“ nakonec zajímá nejen českého zákazníka. Jelikož se nový Trek Supercaliber nyní vyrábí ve dvou úrovních karbonového vlákna, je tu pro ty, kteří oželí ten nejlehčí rám z toho nejlepšího karbonu SLR i lacinější provedení SL. Vzhledově, funkčně i konstrukčně naprosto totožný Supercaliber ve variantě SL, který bude sice cca o 250 g těžší na rámu než varianta SLR (váha varianty SL odpovídá váze rámu GEN 1) a je pochopitelně výrazně levnější.
Konkrétně se u nejlevějšího provedení dostáváme pod magických 100 tisíc Kč (Trek Supercaliber SL 9.6 Gen 2 – 97 990 Kč) naopak nejlepší model pak pořídíme pod 300 tisíc Kč (Trek Supercaliber SL 9.9 XX AXS Gen 2 – 279 990 Kč).
Předpokladem tedy je, že skutečně ambiciózní závodníci budou nejspíše vybírat z „odlehčených“ modelů SLR s lepší výbavou i osazením kola, ti kteří nehoní gramy, ale chtějí jezdit na nejmodernějším výkonnostním celoodpruženém biku od Treku sáhnou patrně po levnější variantě Supercaliber SL. Svezení čekejte u obou stejné, avšak gramy a nejšpičkovější materiály budou hrát na určité úrovni také svou roli. Trek Supercaliber byl a je výjimečný svou tuhostí, hbitostí a lehkostí díky řešení integrovaného odpružení IsoStrut, které na žádném jiném kole nenaleznete. Nyní po upgradu Gen 2 bude nový Supercaliber zejména v terénu zase o kus lepší!
Veškeré modely Supercaliber Gen 2 můžete již nyní objednávat na našem e-shopu!